Hej Malin,
    yrken inom förlags-branschen är inte reglerade, alltså arbetsgivaren får anställa precis vem hen vill. Det gör det väldigt svårt att ge råd om vilken utbildning man bör skaffa sig.
    Kika gärna på t.ex framtid.se/yrke/bokforlagsyrken
    och på Multijournalist.
    En möjlig väg är om du startar en Blogg om inredning eller på annat sätt blir synlig på nätet - för att bli "känd" som inrednings-expert eller någon som är duktig på att skriva om inredning.
    ang. utbildningar - så finns det väldigt många olika på olika nivåer, men vilken av dem som kan resultera i ett jobb på en inrednings-tidning - kan inte vi svara om här på Fråga SYV; vi vet inte det... och jag tvivlar på att någon annan kan ge ngn garanti heller...
    Att utbilda sig till inredningsarkitekt och till fotograf eller layoutare eller grafisk förmgivare - eller helst till alla de olika yrken - kan vara en väg till ditt drömyrke.