Hej,

    för särskild behörighet till psykologprogrammet behöver man Grundläggande behörighet + godkända betyg i samhällskunskap 1b och i matematik 2.
    Du läser på Estetiska programmet, som är ett av de Högskoleförberedande och om du får examensbevis från ES - har du då Grundläggande behörighet; samhällskunskap 1b är en obligatorisk kurs för dig och du har, förhoppningsvis, redan läst kursen och har godkänt betyg i den;
    Matematik 2 är, däremot, inte en obligatorisk kurs på Estetiska programmet; fråga på din skola om du kan läsa matte 2 (2b i så fall - tror jag du kan få läsa). Om du inte kan läsa matte 2 eller om du läser men inte får godkänt betyg i den kursen, ska du behöva komplettera efter gymnasiet.
    Matematik 2 kan man på komvux läsa på heltid på fem veckor.

    Vänligen
    ANNA