Jessica

    Så jag ska kollade runt lite på scheman på skolor och såg BG och sökte upp det men hittad ingenting kan någon förklara vad det betyder. Är det någon separat klass eller något

    • : Om det var ett schema från kunskapsskolan så står BG för Basgrupp som är ett annat ord för klass då KS gärna vill vara lite speciella och byta ut ord;)
    • Mikael : Tack för din förklaring, Matilda!;)
    • Mikael : Gissar på att BG står för "Bernadotte Gymnasium".
    • Julia : Kan vara "förkortning för en lärare", t.ex om Birgitta Gustafsson eller Benny Grimm - är undervisande lärere eller klasslärare för den klassen! :) Bäst att fråga på just den skolan som det gäller; för att det är ju de som har skrivit det... då borde de ju veta och kunna svara! :)
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Var god skicka en direkt länk till en sida där du ser BG alt kontakta den skolan på vars hemsida detta står och fråga. Det är inte någon känd eller generell förkortning, eller i alla fall så känner just jag ej till den. Får du reda på vad det står för, hör gärna av dig, nu blir också jag nyfiken! ;)