Mandreja
    Hej! Jag sökte spetsutbildning musikal på lunds dans- och musikalgymnasium som förstahandsval men kom inte in eftersom jag endast fick 60 p på antagningsprovet, men på det slutgiltiga antagningsbeskedet står det att min reservplats är nr. 1, vilket verkar misstänkt eftersom jag hade mycket lägre poäng (362,5) änd den med lägst som kom in. Jag undrar om man kan lita på det, eller om det står samma för alla (altså att alla får reservplats 1 innan svarsperioden är slut) och om det finns en chans att jag kommer in?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    givetvis kan man inte utesluta ett tekniskt fel... men om allt är som det ska då är det Olika reservnr. man får... Är du Reserv nr.1 har du Mycket god chans att komma in.
    Om du inte vill vänta och se vad som händer, kontakta ditt gymnasieantagningskansli och fråga vad som gäller, bl a om det stämmer att just du har reservplats nr.1.
    Lycka till!
    ANNA