Minna
    Jag ska nu göra färdighetstest när jag söker in till musik spets och jag ska sjunga. Det står "Provet ska visa att du kan följa undervisningen på högskoleförberedande nivå (Instrument eller Sång 2) enligt Skolverkets kursplaner." Jag skulle vilja få hjälp att hitta de kursplanerna så jag vet vad jag behöver kunna för att få godkänt på mitt färdighetsprov. Vart kan jag hitta det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Minna!

    den här sidan, som finns på Skolverkets hemsida>> bläddra ner och du ser på de gul-gröna raderna - en av dem heter "Instrument eller sång 2, 100 poäng" och när du "öppnar" den, så rullar det ut info om vad kursen innehåller mm.

    Bästa hälsningar och lycka till på testet!

    Vi här på fråga SYV kommer att hålla tummarna för dig! :)

    ANNA