Nour
    Mitt barn gick i nionde nivå och undrar jag om vilken kräver behöver för att få stipendium?
    • Anna : Nionde nivå? Är det årskurs 9 i grundskolan? och vad för sort "stipendium" du menar?
    • : Går man på grundskolan, får man Barnbidrag. Går man på gymnasiet - får man (om man inte skolkar) Studiebidrag. Fram tills den studerande fyller 18 år, är det vårdnadshavare som får bidraget.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Nour,
    det finns för lite information i din fråga, för att kunna svara.
    Jag vet t.ex inte vad Nionde nivå är. Du får gärna förklara.
    Stipendier finns det många olika - för olika ändamål.
    I vissa fall är det viktigt att veta i vilken kommun man är folkbokförd; för att det finns många Lokala stipendier eller stipendier för studerande på just en viss skola.
    Vi vet ju inget om vilken kommun eller vilken skola personen som din fråga gäller (ditt barn) studerar.
    Om du inte vill eller kan ge mer information, kan vi tyvärr inte hjälpa alls.

    Hälsningar
    Daniel syv