Moa
    Hej! Mitt jämförelsetal är just nu 15.45. Jag har läst till 3 kurser på distans, spanska 3 o 4 samt engelska 7. Som det ser ut så kommer jag att få betyg B i spanska 3, C i spanska 4 och D i engelska 7. Hur påverkar detta mitt meritvärde?
    Vad kommer mitt nya jämförelsetal vara?

    Jag har examensbevis och har inga andra meritpoäng då jag enbart läst matte 2A och B, vilket är den mattenivå som krävs för att komma in på programmet jag vill söka.

    /Moa

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, ditt nya meritvärde blir, enl min uppskattning ca 17.7

    och så här tänker jag: medelbetyg/snitt på de Nya kurser blir C vilket är lite lägre än snittet du har idag... då blir ditt nya jämförelsetal ca 15.2 men sedan plussas det på 2,5 i meritpoäng -så blir summan ca 17.7  ... den exakta siffran får du från Antagning.se