Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Magdalena!

    om en elev i gymnasieskolan uppfyller Kraven för Gymnasieexamen, får hen Examensbevis. Matte 1 /godkänt/ är ett måste men i Matte 2 kan man ha F men ändå, för övrigt, uppfylla kraven och få Examensbevis.

    Om man inte uppfyller kraven för gymnasieexamen, kan man få Studiebevis (som man kan senare komplettera upp till Examensbevis). Studieintyg - är en annan typ av dokument och det får man om man har endast några få betyg (t.ex inte läst på gymnasiet i tre år, utan under kortare tid).

    Din fråga är "Vad står det på btygsdokumentet"? och svar beror på om du kommer att uppfylla kraven för gymnasieexamen eller inte. Vilka krav som ställs kan du läsa här>>

    Bästa hälsningar

    L.

    Liselotte
    • Magdalena : Tack:-)
    • Julia : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Hör av dig om nya frågor dyker upp! Vi vill också önska dig Trevlig sommar! :)