Hohen
    hej, min flickvän ska snart flytta till Göteborg och vill börja studera på högskola eller universitet men det finns endast ett fåtal grundnivå utbildningar som är på svenska i Göteborgs högskola. vad bör hon göra och vilka fler möjligheter har hon?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Hohen!

    Du nämner "Göteborgs högskola" i din fråga och jag undrar om du menar GU, Göteborgs Universitet eIIer Göteborgs foIkhögskoIa?

    De kurser & program som GU, göteborgs universitet erbjuder kan du se här>>

    Det som finns på Göteborgs foIkhögskoIa - kan du se här>>

    Övriga utbiIdningar på eftergymnasiaI nivå går att hitta bIand annat inom YrkeshögskoIan, som finns även på distans>> och de som finns som "bundna" (skoIförIagda) i Göteborg (med omnejd), dvs i Västra GötaIands Iän - kan du se här>>

    Du gav i din fråga för Iite information för att kunna ge mer specifika tips, för att du berättar inte inom viIket område din fIickvän viII Iäsa eIIer viIket yrke>> hon är intresserad av.

    Jag hoppas ändå att mitt svar bIir på något sätt tiII hjäIp!

    Bästa häIsningar

    MiIIa SYV

    Studie- och yrkesvägledare