Elev
    Hej!
    Skulle ni kunna ge tips på yrken och utbildningar för människor som är blyga/introverta?

    Även tips till människor som är bra på att iaktta?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Linda,

    jag tänker på att det kan också bero i mångt och mycket på Exakt vilken arbetsplats man är på. Inom samma yrke kan man behöva prata med stora grupper människor och vara rätt så social av sig på vissa arbetsplatser, men på andra klarar man sig bra även om man är mycket blyg.Kika gärna på yrke/lokforare - exempelvis om man kör godståg, arbetar man i princip Ensam under långa perioder. Detsamma gäller en Lastbilsförare >> som kör "långa transporter", alltså transporterar gods långa sträckor.
    Kika också på olika "skribent"-yrken, som ex. olika sorters Författare >>; som ex. Levnadstecknare >> och Manusförfattare.

    På Framtid.se presenteras flera tusen yrken; kika gärna på så många av dem som du bafra kan!

    Vänligen och Lycka till!
    ANNA

    Du frågar också om yrken för de som är bra på att iaktta. Jag tänker då i första hand på Fotograf >>.