Dylan

    Hej söker efter några universitets utbildningar och hittade något som heter ''Arbetsvetarprogrammet-programmet för analys och utvärdering av arbete och arbetsmarknad jobb'' Jag undrar vilka karriärer jag få efter examen

    • Milla : En bra början är att se om info om det finns på utbildningens egen hemsida , sedan kan man kontakta Studievagledning på det lärosäte, i första hand på den institution där utbildningen ges.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Dylan,
    jag tror det är den här utbildningen: gu.se/program/program_detalj?programid=S1ARB som du är intresserad av. Detaljerad kursöversikt - var god se socav.gu.se/utbildning/arbetsvetenskap/arbetsvetarprogrammet/detaljerad-kursoversikt
    Efter examen från programmet, länk ovan - kan man studera vidare.
    ang. Vidare studier efter kandidatexamen: Efter kandidatexamen i arbetsvetenskap har man möjlighet att söka till fristående kurser samt längre utbildningar på avancerad nivå. Exempel på utbildningar som man kan söka till: Master’s Programme in Strategic Human Resource Management and Labour Relations 120hp, Masterprogram i sociologi 120hp, Arbetsvetenskap, magisterprogram 60hp, Master’s Programme in European Studies 120hp, Master’s Programme in International Administration and Global Governance 120hp, Masterprogram i offentlig förvaltning 120hp samt Masterprogram i Kriminologi. Flera av dessa utbildningar är forskningsförberedande och har vid nationella utvärderingar fått goda omdömen.

    Om du inte har för avsikt att studera vidare, utan vill få jobb direkt efter programmet, då kan jag tänka mig att du ska kunna söka jobb som Utredare, Samhällsvägledare, Utbildningsadministratör, Medarbetare i olika projekt (t.ex som Projektadministratör), Antagningshandläggare, Arbetsförmedlare.

    • : Tack för svaret! Jag förstår nu lite mer om linjen. Tack!
    • Mikael : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!