Selma
    Hej. Just nu läser jag Spanska och har planerat att fortsätta läsa det tills jag går ut nian. Om jag har förstått allting rätt så skulle jag börja läsa Moderna språk 3 om jag skulle fortsätta läsa spanska, stämmer det? Visst får man meritpoäng för Moderna språk/spanska 3?
    Jag funderar att välja samhällslinjen då man läser 200 poäng moderna språk. Jag är ganska intresserad utav franska och skulle gärna vilja lära mig grunderna i det. Därför undrar jag om jag både skulle kunna läsa Spanska 3 och Franska 1 för att uppnå 200 poäng.

    Hoppas ni förstår min fråga :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, Selma, det är fullt möjligt att läsa Spanska 3 och Franska 1, om den gymnasieskola som du kommer att läsa på, erbjuder de kurser och om schemat "gåt ihop" dvs lektioner i de två kurserna inte går samtidigt.

    Lycka till med dina studier!

    ANNA

    • : Okej. Tack så mycket för (snabbt) svar :)
    • Anna : Lycka till med dina studier! ;)