Privat
    Hej!
    Jag undrar vad en logistikingenjör är, vad den har för arebetsuppgifter, varför den har titeln ”ingenjör” och vart man kan jobba inom den branschen. Hur mycket tjänar en sådan och hur ser arbetsmarknaden ut.
    Tacksam för svar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Privat,
    "ingenjör" är i Sverige ej en skyddad titel och därför kan man använda sig rätt fritt av det ordet. I princip vem som helst kan kalla sig för en "ingenjör" om hen vill. :)

    Jag tror det är så att man tycker det är finare att kalla en tjänst för "logistik-ingenjör" än för logistiker - men att det är samma sak - kika gärna på >>yrke/logistiker

    Har du andra uppgifter - hör gärna av dig!

    Bästa hälsningar

    ANNA