Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Tilda; ja, om du läste spanska från åk6 på grundskolan, är det Spanska 3 eller Franska 1 eller Tyska 1 du kan börja med på gymnasiet. Det du behöver göra är att prata med syv på din skola - du kan t.ex skicka epost till honom/henne. SYV-en kan antingen på SYV-inloggningen i antagnings-systemet ändra till rätt språknivå eller så kontaktar hen personal på antagningskansliet och ber dem att ändra.
    Jag tror det ordnar sig, men meddela detta till SYV-en på din skola.
    Vänliga hälsningar
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare