Kida
    Hej, jag bekräftade mina gymnasieval på gyantagningen den 16:e februari, vilket var den sista dagen att lämna in. Meningen är ju att man ska skriva ut valen och skriva under och ge den till sin syv/mentor i skolan (Jag går i 9an), men jag kunde inte gå till skolan idag, och de har sagt att den 18:e var det sista datumet att lämna in till dem. Jag reser bort till en annan stad i morgon och är borta tills på söndag, hinner inte till skolan, och veckan efter är det lov. Hur gör jag? Jag måste ju lämna in pappret till min mentor. Borde jag kanske skicka det i post till skolan? Jag skickade ett mail till min mentor imorse och frågade men han har inte svarat än, och jag börjar få slut på tid..

    Tack så mycket för hjälpen.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kida,
    du kan för säkerhets skull även maila om dina val till Antagningskansliet. Om du bor i Järfälla,
    är epostadress till ditt kansli följande:
    [email protected]

    Uppgifter som Antagningskansliet behöver är framförallt ditt personnummer (10 siffror) och vilka skolor och program/inriktningar du valde i första, andra, tredje, fjärde och så vidare hand.

    Om du mailade till din mentor och mailar även till Antagningskansliet, så borde det inte vara någon fara.
    Du kunde ju faktiskt inte lämna in pappret pga omständigheter som inte du kunde styra över.

    Om du har någon klasskompis som bor nära dig och som du kan lämna pappret på skolan - är det jättebra, men annars så får du lämna in det efter lovet.

    Du kan givetvis skicka pappret med vanlig post till skolan, om du vill. Du kan också ringa till din syv på skolan och fråga hur hen vill att du gör. Svarar inte hen i telefon, skicka sms. Skriv då att du är sjuk och om du bör skicka pappret med gymnasieval med vanlig post eller lämna in personligen efter lovveckan.

    Lugnt, det ornar sig. Det viktigaste är att du har lagt in dina val på Antagningssidan.

    Önskar dig allt väl & håller tummarna för att du skall komma in på ditt första alternativ. *L* :-)
    Julia SYV