Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sabina,
    inom djurvård finns det många olika yrken: ex. Djursjukskötare, som kräver 3-årig högskoleutbildning (man blir ett slags sjuksköterska inom djurhälsovård) och reptilskötare  skiljer sig rätt mycket åt - både vad gäller utbildning som krävs och arbetsuppgifterna...

    Inom BARN-och-Fritid är det lite mer "klart" vad man ska göra: ta hand om barnen på en förskola eller på en fritidsgård; givetvis även här kan stora skillander finnsa - att jobba med barn som är 1-2 år gamla eller på en "fritis" - med barnen som är upp till 12 år gamla...

    Tänker du på Jobbmöjligheter? eller tänker du på ngt. annat? det spelar stor roll Vad är det du tycker om att göra, vad som tilltalar dig (vilket jobb du ska kunna "stå ut med i vått och torrt" i många år)?
    ***
    Sedan att man påbörjar en utbildning betyder inte alltid att man genomför den... det finns exempel när folk känner att "det var inget för mig" och hoppar av utbildningar ... och tänker om.

    Kika gärna på många olika presentationer på www.framtid.se

    Vänligen
    Julia syv