lina

    Jag har betyget D i engelska 7 och om jag gör en prövning på komvux och får ett dåligt betyg vilket betyg räknas då? Det nya eller det gamla?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Lina,
    om man har flera betyg i samma kurs, är det det Högre betyget som gäller.
    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Så du menar om jag får f i prövningen och jag hade D är det betyget D som är mitt slutbetyg?
    • Milla : Ja, om du har D betyg i en kurs och gör prövning eller läser samma kurs en gång till och får lägre betyg, t.ex F eller E, då har du fortfarande D i betyg, eftersom att i fall man har flera betyg i samma kurs, är det det Högre betyget som gäller.