Nedmedin
    Hej det är så här att jag har haft matte svårigheter sen första klass. Och min matte lärare börjar att misstänka dyskalyki. Vad händer ifall jag blir diagnosierad med dyskalkyli Kan jag komma in på sam med media inriktning.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du får intyg om dyskalkyli kommer du att ha rätt till extrahjälp enligt den bedömning som Speciallärare kommer att göra; så det tycker jag är bra.

    Du kan inte utan godkänt betyg i matte från vårterminen i åk 9 komma in på ngt nationellt gymnasieprogram och det, oavsett dyskalkyli ...