Mattias

    Hej går åk 3 vård och omsorgsprogrammet, går just nu min sista praktik och redan efter 1 v känner jag att det är meningslöst då jag valde fel inriktning och att jag inte kommer ha någon nytta med detta i framtiden. Vad händer om jag avslutar min praktik och tar ett F i kursen men godkänd i alla andra kurser. Får jag ta studenten?, blir mitt bidrag indraget? Vad kan hända?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Vi avråder från att skolka. Vid olovlig frånvaro på fyra timmar per månad drar CSN in studiehjälpen. Du riskerar också ej uppfylla kraven för examensbevis ...

    • : Tack för svar! Jag kan alltså ta studenten med F i vård och omsorgskursen?
    • Mikael : Vad tänker du på när du skriver TA STUDENTEN? Är det festen du tänker på eller examensbeviset som kommer ge Gymnasiekompetens och möjlighet att söka ex yrkeshögskoleutb Apotekstekniker eller Steriltekniker? Alla som gick tre år på gymnasiet får delta i festen men vi tycker det är bra att få examensbevis om det går.