Linda
    Hej!

    Jag skulle egentligen börja trean nu, men pga flytt måste jag gå om 2an. Nu fick jag reda på att BIEX kommer tas bort vårterminen 2017 och jag har hört massor om att antagningspoängen kommer höjas avsevärt. Jag går natur och vill söka till tandläkarprogrammet så jag känner mig väldigt, väldigt orolig över hur det kommer se ut nu när jag söker. Vet ni vad som kommer att hända?

    Tack för hjälpen!

    Mvh
    Linda

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Linda!

    Det stämmer att BIex urvaIsgruppen används för sista gången vid antagning till vårterminen 2017. Hur det kommer att påverka antagningsgräns, vet vi inte, tyvärr.

    Vi har pratat med expert på UHR, Universitets- och högskolerådet, som säger att UHR har inte kommit med någon prognos på den punkten än. Det som gäller nu är att "vi får vänta och se hur et går"...

    Mer kan vi inte säga om den saken, inte än i alla fall.

    Det du kan göra är försöka få så höga betyg du kan få i aIIa kurser + göra HögskoIeprovet (heIst några ggr).

    HäIsningar

    MikaeI SYV