Kalle
    Jag har på antagning.se tackat ja till två reserv platser som ligger som mina 1a och 2a väl. Jag har på 3e val en linje som jag blivit accepterad till. Vad händer om jag inte kommer in på min reservplats? Kan jag fortfarande komma in på mitt 3e väl?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Kalle,
    utifrån det du skriver så förstår jag det som så att du är Antagen till ditt 3-dje alternativ på en högskoleutbildning. Om du är ANTAGEN och har tackat Ja till din studieplats, då borde det vara så att det är Din plats och du kan läsa där.
    Sedan  - om du blir kallad från Reserv till ditt första och/eller andra alternativ, får du se om det är möjligt att läsa på fler än ett alternativ samtidigt (vilket kan vara möjligt om ngt. av alternativen är utbildning på Deltid). Om alla dina alternativ är heltidsutbildningar, kan du endast bli antagen till en av dem /en i taget... i alla fall/.
    Om du blir kallar från Reserv, får du i så fall bestämma om du vill ha den nya platsen eller behålla din "gamla" plats (med "gamla" platsen menar jag en plats där du redan nu är ANTAGEN).

    Är du osäker, kontakta personal på Antagning.se - du kan ex. ringa dem. Tel.tid brukar vara på vardagar från kl.9 till kl.16 och tel.nr är 0771-550720.

    Vänligen och lycka till!
    Julia syv