Sofia
    Hej!
    Jag har nu tänkt söka till universitetet men om jag söker flera utbildningar får jag endast se resultatet på den utbildning som jag blir antagen till? Alltså att jag inte får veta vart jag ligger till i meritpoäng med mera på de andra utbildningarna än den jag kommer in på?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sofia,
    enligt vad vi vet - så räknar Antagning.se meritvärde för alla de alternativ som du söker till högskola/universitet Om du är Behörig till de alternativen. Som obehörig får man svar OBEHÖRIG.
    Som behörig - får du se vad du fick i meritvärde + du får svar ANTAGEN eller RESERV.

    Vi råder att söka till högskolor/universitet så här: sök många alternativ; sök de i rätt ordning - i första hand det som du helst vill läsa; läs noga på www.antagning.se all info som finns där; är du osäker och känner att det är viktigt - kontakta Antagning.se för att det är de som administrerar antagning till högskolor/universitet.

    Samtidigt som du söker till högskoleutbildningar, kan du, oberoende av din ansökan på antagning.se söka även andra utbildningar - ex. inom yrkeshögskola. Du kan bli antagen till högskola och till yrkeshögskola samtidigt. Det är inte omöjligt att läsa flera olika utbildningar samtidigt - och det finns exempel på att folk gör det, speciellt om en eller båda utbildningar är på deltid och/eller på distans.

    Hälsningar
    Peter syv