Karl
    Hej!

    Jag hoppade av gymnasiet förra året med grundskolebetyg i alla ämnen förutom matte. Planerar att börja igen på Komvux och läsa in min gymnasiekompetens för att kunna gå vidare till universitetet.

    Såvitt jag förstått det hamnar jag då i något som kallas 'kvotgrupp 2', eller kompletteringsgruppen. Vad innebär det? Kan jag fortfarande komma in på de kurser som jag vill läsa på universitet, samt ta doktorand eller dylikt? Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Karl!

    Om du blir behörig till högskola, har du chans att komma in, oavsett vilken grupp du prövas i. Det dröjer mer än 3 år innan du kan söka till högskola och reglerna kan ändras, men kämpa på!

    Jag lovar att hålla tummarna för dig!

    Mvh

    Mikael SYV