Josefin
    Hej,

    Jag studerar distans på komvux,Kemi 1, och jag har fått godkänt i allt under kursens gång. Dock missade jag en laboration på plats. Jag undrar, då jag inte fått tydligt svar från skolans Syv, om jag måste gå om hela kursen/göra prövning. Eller bara göra laborationen efter?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är läraren i kursen som du måste fråga, inte SYV eftersom det är läraren som sätter betyg. Några generella regler om hur man löser en missad laboration, finns inte utan det är upp till läraren i kursen; dock kan hela skolan komma överens om egna "lokala regler" och ha en policy t.ex Låta göra Max två omtentor... Du måste få svar av din lärare. Om du får F betyg, sök om läsa kursen på nytt. Du har också rätt att anmäla dig till prövning, men vi vet att det är lättare att få högre betyg när man läser kursen (svårare att få högre betyg när man gör prövning).