Matylda
    Jag kommer gå på Stockholms int. Restaurangskola. Jag kommer gå restaurang och livsmedelsprogrammet inr. kök och servering med profil eget företagande och ledarskap. Jag märkte att alla andra skolor inom samma program och inriktning hade inte den profilen. Vad innebär den egentligen?

    Innebär den att jag inte kommer kunna jobba efter gymnasiet utan att leda ett eget företag?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    En del skolor har andra s.k profiler.
    Du kommer att läsa restaurang och livsmedelsprogrammet inr kök och servering precis som alla andra som går det programmet. Däremot får du dessutom även läsa några kurser i företagande och ledarskap.
    Det innebär inte att du måste starta ett företag senare, du får mer grundläggande kunskaper i företagende om du någon gång skulle vilja göra det.

    Hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare