Erik
    Hej Jag undrar vad jag kan bli efter att jag gått klart tekniklinjen, medie och informationsteknik inriktningen?. Jag är inte den bästa inom matte. har för tillfället C och vet att det är mycket matte inom programmering men undrar om man kan få ett jobb där det bara krävs matte 3c.? Mvh Erik

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Med examen från teknikprogrammet kan man läsa ett år på fjärde tekniskt år och bli yrke/gymnasieingenjor

    eller söka till olika högskole- och yrkeshögskoleutbildningar .

    Att få jobb direkt efter teknikprogrammet utan att läsa, kan man kanske också gör men tanken är egentligen att man ska läsa: teknik är ett högskoleförberedande program.

    vad vill du jobba som? Se på yrken på www.framtid.se