Mikael SYV på FrågaSYV

    Bra att du vill läsa mer matte! Många eftergymnasiala utbildningar kräver matte 2 eller 3.

    För att på sikt bli advokat, söker man till juristprogrammet och för det krävs inte mer än matte 1. Särskild behörighet är historia1b och samhällskunskap 1b.

    Programmetingsbranzchen utvecklas så fort! Vi vet inte hur det kommer se ut om några år.., bra om du lär dig programmera så mycket du kan på egen hand. Har man kunskaper kan man få betyg genom prövningar ..,