Oliver
    Studerar just nu Naturvetenskapliga programmet i Sverige, dock blivit intresserad av ekonomi och teknik just nu. Jag hade tänkt att börja studera industriell ekonomi eller något liknande utomlands, kommer detta funka med en examen från naturvetenskap?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, Oliver, det borde funka att studera industriell ekonomi eller ngt. liknande utomlands med examen från Naturvetenskapsprogrammet i Sverige.
    De exakta kraven på olika lärosäten utomlands - måste man kontrollera med just det lärosäte där du önskar läsa. Men överlag så ger naturvet.programmet på de svenska gymnasieskolorna behörighet till högre utbildning utomlands.
    Tips - satsa extra på engelska, ex. välj läsa Engelska 7, om du får den möjligheten på din gymnasieskola!

    Bästa hälsningar

    ANNA