Erik

    Hej! jag undrar vad man kan bli när man läser ekonomi ekonomi som jag har tänkt att göra! vilka yrken kan man jobba med, förutom att bli ekonom, som jag redan vet att man kan bli? Undrar också vad man får lära sig i matte 3b eftersom jag kommer att ha det?. Samt så undrar jag om man kan läsa ekonomi på chalmers och handelshögskolan?. Mvh Erik

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej, Erik, innehåII i matte 3b kan du se på www.matteboken.se - här<< är snabbIänk.

    Liselotte

    Direkt efter gymnasiet är det inte några specifika yrken<< man kan jobba inom om man går just Ekonomiprogrammet - kanske är det Iättare att få jobb som t.ex Iöneadmnistratör<<, för att kunna på pIats, efter anstäIIning Iära sig utan några förkunskaper i Iönehanteringsprogram.

    UtbiIdningar på eftergymn.nivå efter ekonomiprogrammet? t.ex FastighetsmäkIarprogrammet på högskoIenivå - så att man kan bIi FastighetsmäkIare<<.

    Annars så finns det många oIika Ekonomiyrken - t.ex Kostekonom<<