Rojin
    Hej!

    Jag tänker ansöka till programet ” kandidatprogram i logik, filosofi och matematik, 180 HP” eftersom jag är väldigt intresserad av dessa ämnesomdre. Men jag har ingen aning om vad man kan arbeta med efter utbildningen, kan kan man bli då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Rojin,

    om det är den här utbildningen du är intresserad av, så förbereder den för arbeten som ställer krav på förmåga till analys och abstraktion. Ex. på möjliga yrken: Utredare >>, filosof >>, aktuarie >>, matematiker >>, controller >>. Och kanske också yrket trendanalytiker >> ,pga det krävs förmåga att analysera stora mängder av info.
    Det programmet ger även behörighet till fortsatta studier på avancerad nivå: magister- eller masterprogram.