Anton
    Hej! Nu i det nya betygssystemet är det svårare att få ett A än ett MVG i gamla systemet. Jag skulle vilja komma in på läkarutbildningen tror ni att det kommet sjunka något för jag ligger precis på gränsen att komma in och inte. Hopps ni kan besvara frågan.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Sökande med de nya betygen sökte första gången till högskola till hösten 2014, Dvs nu är det femte ggr antagning kommer att göras när sökande med examensbevis är med.

    om du menar ändring. Ihopslagningen av BI och BIex urvalsgrupperna så blir det för första gången om ett år, dvs vid antagning till höstterminen 2017.

    vi känner inte till någon prognos om hur antagningsgräns kommer att påverkas...