Victoria

    Hej! Jag har 14.50 i poäng just nu utan merit. Jag har E i samhällskunskap 1, historia 1, naturkunskap 1. Om jag höjer mig i dessa och får ett C i alla eller ett B. Vad får jag för poäng då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Victoria,

    Samhällskunskap 1b, Historia 1b och Naturkunskap 1b är tre stycken 100-poängskurser och om du höjer betyget från E till C i en 100p-kurs blir det höjning i Jämförelsetal på ca + 0.2 per kurs (sammanlagt blir det för 3 100p.kurser höjning på ca + 0.6) och om du innan höjningen har 14.50 i jämförelsetal, kommer du efter höjningen ha ca 15.1 i jämförelsetal.

    Vänligen
    ANNA