RAWAND
    Hej
    vad kostar det att läsa till pilot eller trafikflygare och hur betalar CSN för pilotutbildning?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Rawand,

    det finns utbildning till pilot som tar studerande avgift och en annan utbildning som inte gör det - se båda dem på den här sidan>>

    Ang. CSN - menar du att du vill veta vad man som studerande får i månaden? Eftersom de två utbildnignar (på länken ovan) är Yrkeshögskoleutbilningar, borde man kunna få Studiemedel (från den eftergymnasiala kvoten).

    Du behöver komma i kontakt med den (eller de utbildnignar) som du vill söka till - och kan då passa på och även fråga om kostnader för dig som studerande, om Studiemedel mm., dvs ställa alla dina frågor till de utbildningsansvariga direkt.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare