Branka
    Hej!
    Jag undrar vad som krävs för att få A på kunskapskravet om hjälpmedel vid argumenterande tal i svenska 3? Måste man peka på ex. powerpointen, eller räcker det med att bilderna som uppvisas styrker orden som förmedlas.
    • Ludmila : det måste du fråga Läraren i just det aktuella ämnet.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Branka,

    det är Lärarens kompetens, och inte studie- och yrkesvägledarens, att sätta betyg.
    Kunskapskraven kan du läsa på Skolverkets hemsida, men de är rätt så allmänna och behöver Tolkas. Tolkninsföreträde är det läraren som har; därför är det upp till den undervisande lärare att förklara för eleverna vad de måste kunna uppvisa för att kunna få ett "visst betyg", däribland det högsta betyget - som i dagens betygsskala är A (inom grund- och gymnasieskolan i Sverige).

    Hälsningar

    D: