Amanda
    Jag gick Bild och Form på gymnasiet där jag fick F i flera kurser (t.ex. sista bildkursen) och även gymnasiearbetet. Jag vill absolut inte göra om dessa bildkurser och hittar inte något komvux som erbjuder gymnasiearbete för Estetprogrammet.

    Jag undrar vad det krävs för att göra gymnasiearbetet för bildprogrammet, alternativt vilka kurser som krävs för att göra gymnasiearbetet för något annat program.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda,
    det är till Komvux i den kommunen där du är folkbokförd som du bör vända dig; detta för att komvux i andra kommuner får inte pengar för att ge dig undervisning eller "ta hand" om utfärdantet av examensbevis för dig. På komvux i din kommun (där du är skriven) gör du Planering mot Examensbevis. Syv på komvux tillsammans med dig  -  gör en Individuell planering... och ni får tillsammans bestämma om det är mot examensbevis i ES programmet eller i ett annat program (och i så fall vilket program) som du ska läsa.
    vänligen

    ANNA