Keith
    Hejsan!
    Funderar på att söka till kriminologi grundkurs på Malmö universitet nu till våren. Jag undrar hur vad som gäller när man säger till en grundkurs. Att det krävs grundläggande behörighet vet jag. Men hur är det med meritpoäng? Söker man in på grundkurser med meritpoäng? Om man gör det, var kan jag hitta kraven för min utbildning?
    MVH

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Keith,
    om du menar den här kursen - edu.mau.se/sv/Course/HS112B

    så krävs det för Särskild behörighet att man har godkänt betyg i Samhällskunskap 1b.
    *******
    Vad gäller hur höga betyg eller resultat på Högskoleprovet som brukar krävas - kika på Antagningsstatistik, nedan:

    BF - i tabellen ovan - är det urvalsgruppen Omdöme från Folkhögskola;
    BI - direktgruppen, utan kompletteringar;
    BII - kompletteringsgruppen;
    HP - resultat av högskoleprovet.

    Du behöver inte själv räkna ut ditt meritvärde (som är summan av jämförelsetalet + meritpoängen). Du gör ansökan på www.antagning.se och får sedan svar om du är behörig och om du är Behörig, även besked om vilket meritvärde du har vid ansökan till just den utbildningen.