Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Nils,

    Matte 2 är den kursen som blir Viktigast för dig, för att din utbildning ska ge "samma behörighet" som SA.
    På inritningen SA/samhälle - läser man även kursen Samhällskunskap2 och den krävs om man vill bli lärare i samhällskunskap.

    Många utbildningar, ex. sjuksköterskeprogrammet, dietist- och arbetsterapeutprogrammet kräver Naturkunskap 2, men den kursen är valbar både på ES och SA.

    Men ta och jämför själv programplaner för ES och SA:
    ES/programplan/Programplan_ES.pdf
    och
    SA/programplan/Programplan_SA.pdf

    Kika gärna också på yrken-efter-sa-alla-inriktningar och yrken-efter-es-inriktning-estetik-och-media