Sabina
    Hej! Jag har gymnasiebetyg +examen från Finland (1986), har utbildat mig till grafisk formgivare och jobbat som det sedan dess. Jag skulle nu gärna skola om mig, ev till ett hantverksyrke. Vilka vägar kan jag gå? Har förstått att t.ex. för att gå Hantverksakademin så krävs en viss yrkeskunskap och en lärlingsplats. Mvh, Sabina

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det finns många olika hantverksyrken>>

    vilket av dem är du främst intresserad av? Det kan finnas lite olika möjligheter - bl.a beroende på vilket hantverksyrke det handlar om.

    Men allmänt handlar det om din motivation, tidigare utbildning och erfarenhet samt om kontakter du har eller kan skapa - för att ex fixa en lärlingsplats.

    Studie- och yrkesvägledare