Daniel SYV

    Hej Robin,
    det finns olika sorters företag "inom vård och omsorg" ex. kan det vara verksamhet inom Hemtjänst, Trygghetsboende, LSS eller SoL eller en annan sort ... det finns många olika sorter.

    Det är IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg - som du bör vända dig. Du kan börja med att läsa info på ivo.se/halso--och-sjukvardstillstand och ivo.se/tillstand

    Allmänt gäller:
    Hen som startar en verksamhet, gör ansökan /om tillstånd krävs/ behöver själv inte ha en viss speciell utbildning men hen måste sen i så fall anställa personer som har vissa utbildningar, om så krävs. Läs också info på ivo.se/tillstand/nya-tillstandsplikter-2019

    Hälsningar
    D:

    • Anna :

      IVO, Inspektionen för vård- och omsorg, har Upplysningstjänst - Telefon 010-788 50 00. Nu är det begränsad tel.tid fram till 16 augusti 2019 - kl.9-12. På ivo.custhelp.com/app/ask_tillstand finns det webbformulär (du kan skriva en skriftlig fråga till IVO).