Anna
    Jag skulle vilja ha en lista över vilka kurser som krävs för att bli behörig till Veterinärutbildningen i Danmark.

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Anna,
    mitt bästa råd är att du ser på utbildningens hemsida - den utbildningen som du vill söka till.
    Jag skickar nu också några länkar där info om högre utbildningar i Danmark finns och länkar till sidor om att bo i Danmark - vad kan vara bra att tänka på....
    Länktips:
    studyindenmark.dk/live-in-denmark/housing
    studyindenmark.dk/study-options/danish-higher-education
    norden.org/da/hallo-norden/danmark
    studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/danmark

    Tyvärr kan inte Fråga SYV - som regel - ge detaljerad info om studier i andra länder. Vi hänvisar till myndigheter och organisationer samt till studievägledare i respektive land. För Danmark borde info finnas på sweisa.se/studera-i-danmark.
    Min gissning är att i fall man är behörig till veterinärprogrammet i Sverige, borde man också vara det i Danmark. I Sverige är det godkända betyg i gymnasiala kurser Fysik2, Kemi2, Biologi2 och matematik4 som krävs för särskild behörighet till Veterinärprogrammet.
    Vänligen
    Saga