Ruth

    Jag har anmält mig till specialpedagog-utbildning inom (Vidareutbildning för yrkesverksamma) men sedan ser jag att det står Observera att det i antagningsomgången Vidareutbildning för yrkesverksamma endast är möjligt att antas till 30 högskolepoäng. Fast man anmälar sig till hela programmet som är 90 hp Vad menas med att det i antagningsomgången Vidareutbildning för yrkesverksamma endast är möjligt att antas till 30 högskolepoäng.? Efter första terminen som motsvarar 30 hp , kan jag inte fortsätta läsa resten av programmet eller? Tack i förhand! Rut

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Rut, jag Tror de menar att det ej går att antas till 45 hp per termin, vilket är möjligt om man söker till andra, "vanliga högskoleutbildningar"; men du får gärna kontakta Antagning.se eller Antagningsgruppen på det lärosäte där du vill läsa, för att det är de och inte vi här på FRåGA SYV som jobbar med antagningen.
    Vad jag TROR är att man kan inte läsa fler poäng inom den utbildning som du söker till än 30 hp per termin. Att man endast skulle kunna läsa första termin på programmet som omfattar 3 terminer, låter extremt underligt. :)
    De alternativen som är möjliga är: att det är som jag Tror; eller att de har skrivit fel på sidan.
    Hälsningar
    Mikael