Robin
    Hej,

    Jag har sökt till ett kandidatprogram på GU där förkunskapskraven lyder: "Grundläggande behörighet och Fysik B, Kemi B, Matematik D eller Fysik 2, Kemi 2, Matematik 4 (områdesbehörighet 13/A13, undantag ges för Biologi B/2)".

    Områdesbehörighet A13 är ju Biologi 2, Fysik 2, Kemi 2 och Matematik 4. Innebär frasen "undantag ges för Biologi B/2" helt enkelt att man ej behöver läsa Biologi 1 och 2?

    Mvh,
    Robin

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om det står att de beviljar undantag, då borde de göra det också, i alla fall Just Nu. Egentligen måste man ha godkänt betyg i biologi 2 men just nu bedömer de även sökande utan det betyget som behörig. Ska du söka senare och inte till hösten 2018, planera för att läsa eller göra prövning i biologi 2, är mitt råd; undantag medges nu men kanske inte i framtiden .

    Studie- och yrkesvägledare

    Du kan höra med personal på den institutionen där din utbildning går om vad de planerar att göra i framtiden... Men förändringar kan också införas ganska snabbt och oväntat... Om du är behörig idag - hoppas vi du kommer in!

    • : Perfekt, tack!
    • Milla : Lycka till med din ansökan ! Fråga SYV håller tummarna för dig !