anni
    Hej!

    Jag vill söka Arkitektutbildningen på KTH och då behöver man särskild behörighet:
    Matematik 3b
    Samhällskunskap 1b alternativt Samhällskunskap 1a1+1b2
    Naturkunskap 2

    Jag tog examen 2006 alltså och jag har
    Samhällskunskap A (SH1201)
    Naturkunskap A (NK1201)
    Matematik B (MA1202)

    Just nu läser jag Matematik 3b på Hermods.
    Då uppfattar jag det som att den samhällskunskap jag har är nog och att det sista jag behöver komplettera är Naturkunskapen och då måste jag alltså ta en kurs i Naturkunskap 2 (den har jag anmält mig till).

    Har jag förstått det här rätt?

    Vänlig hälsning,
    Anni Gustafsson

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, det tycker jag att du har gjort; det är de rätta kurserna du läser och planerar läsa. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare