Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mimmi!

    Dina betyg i Spanska motsvarar steg 1 och 2. Du är alltså behörig att läsa Moderna språk (spanska) 3.

    Om du vill göra Prövning, behöver du inte uppvisa godkända betyg, utan du får anmäla dig till prövning i Spanska 4, 5, eller 7 om du vill, men om du inte sedan dina studier på gymnasiet, använt Spanska, då kan det hända att du, tvärtom, glömt en del och kanske inte skulle idag klara godkänt betyg i prövning i Steg 2.

    Språket är en färskvara och behöver användas för att hållas "vid liv".

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare