Khadija
    Hej!!
    undrar om vad ska det hända om efter gymnasiet börja och studera Utvidgad juridisk introduktionskurs (tävla för att få en plats av 20 platser hos lund unniversitetet) men jag vill inte få en plats hos LU det som jag har fattat att man får totalt 7 högskolepoäng om man läser den här kursen är det sant?
    Så efter det här kursen får man inte söka till juristprogrammet hos UU( själv bor i Uppsala) ?
    MVH.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Khadija,
    det finns inget förbud att söka till juristprogrammet även om man har läst Utvidgad jur.kurs; det går bra att söka till juristprogrammet, alltså.

    Angående antal högskolepoäng enligt uppgift på www.studera.nu (lärosätenas gemensam hemsida) är den kursen på 15 hp och om man blir godkänd i alla de uppgifter som ingår i kursen, borde man få 15 högskolepoäng registrerade i LADOK: