lina

    Hej jag har nyligen tagit studenten och jag har 17,24 poäng som snitt och i gymnasiet så läste jag naturprogrammet. Jag har kommit in på universitetet i Luleå som civilingenjör arkitektur. Jag tycker inte om det programmet men vad ska jag göra för att komma in på läkarpogrammet?

    Snälla syv svara mig, Tack!!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lina,
    om du inte alls vill läsa den utbildning där du är Antagen, tacka Nej till erbjuden plats.
    ***
    Läkarprogrammet har höga antagningspoäng (brukar vara så, i alla fall). Ingen kan på förhand veta exakt vilka (hur höga) betyg som nästa gång ger plats på läkarprogrammet, men min gissning är att du behöver höja ditt meritvärde (så mycket som möjligt). Gör också högskoleprovet. Nästa gång är HP-dagen den 20 okt., söndag. Anmälan till HP öppnas den 15 aug och det är i 2 veckor som man kan anmäla sig.
    Vänligen
    Julia

    • : Kan man höja meritvärdet på komvux?
    • Julia : Ja, i vissa fall kan man göra det.