Hej Daniel; läs gärna info på fragasyv.se/info/vad-hander-om-man-inte-far-plats-pa-gymnasiet.

    Vi får hoppas att du kommer in från RESERV på ngt. av de alternativ som du sökte.
    Men det finns tyvärr inte någon garanti på att det blir så...

    Du kan antingen vänta och hoppas eller kontakta Gymnasieantagningen /ditt antagningskansli/ och fråga var tomma platser finns /det är utbildningar där det är färre behöriga sökande än platser/ och om det finns några sådana utbildningar som står med "tomma platser" och du är BEHÖRIG till dem, kan du i fall välja en av dem - och bli Antagen rätt så omgående.

    Kontaktuppgifter till alla de olika gymnasieantagningskanslierna finns på www.antagningskanslier.se

    Vänligen
    ANNA

    Om man söker gymnasiet i ex. Göteborg, kan man uppsöka studievägledare på Vägledningscentrum;