Anton
    Hej, vad kan jag skriva om i mitt gymnasiearbete? Går naturbruksprogrammet med inriktning skogsmaskinsförare och kommer inte alls på vad jag ska göra som gymnasiearbete... Skulle jag kunna får lite tips på vad jag skulle kunna göra som gymnasiearbete?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anton,

    eftersom du läser för att bli en skogsmaskinsförare, känns det logiskt att göra gymnasiearbete om skogsbruk i någon form, exempelvis

    - om Säkerhet vid arbete i skogen;

    - de nya eller mest effektiva och/eller mer miljövänliga skogsavvekrnings metoder;

    - nya maskiner och nya eller mer miljövänliga sätt att bedriva skogsbruk på.

    Kika gärna på följande hemsidor där du kan finna inspiration och hjälp inför gymnasiearbete:
    Skogsbrukets Yrkesnämnd: syn-kurser>>
    www.skogsstyrelsen.se
    http://sakerskog.se
    www.skogssverige.se
    www.naturbruk.se