Hej Hafiz,

    förutom SYV (som du säger inte finns på din skola) - så finns det annan personal på skolan: lärare, skolvärdinna, kurator, skolsköterska? Be din klasslärare/mentor om hjälp, till exempel.

    "Sökande" - det är du, som söker byta utbildning; det måste vara så att de vill ha uppgifter om dig - ditt namn, adress, personnummer med mera. Det är alltså du som är SÖKANDE.

    Personal på antagningskansliet kan också bistå med hjälp - kontakta dem och säg att du har svårt att fylla i blanketten; fråga om de kan hjälpa dig fylla i blanketten eller om de kan hänvisa dig till någon som kan hjälpa dig.

    I vilken del av Sverige vill du gå på gymnasiet, i vilken stad?

    Bästa hälsningar

    ANNA

    Så här sent, i mitten av september, kan man byta endast till en skola där det finns tomma/legida platser. Var tomma/lediga platser finna kan ändras snabbt... Gymnasieantagningen borde kunna svara på frågan var tom/ledig plats finns just nu.

    Vilket program (och inriktning) vill du läsa på?