Linnéa
    Jag är intresserad av PR & Kommunikation, Marknadsföring, Projektledning och Sociala Medier och skulle vilja hitta en utbildning där nästan allt detta är med. Jag är ute efter en kandidatexamen med chans till master, och skulle inte tacka nej till att kunna göra ett år utomlands på en annan skola. Jag är 21 år med gymnasial examen. Jag har studerat i London ett år efter det och gör nu Inredningsdesign på distans. Vad ska jag studera???

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Linnéa,
    utbildningsutbud till hösten på högskolor/universitet fastställs till 15 mars 2019. Då kommer alla sökbara utbildningar dyka upp på www.antagning.se
    Nu kan man se många, men inte alla utbildningar på högskolor/universitet - på deras gemensam sida www.studera.nu - du får gärna söka där på de sökord som är relevanta; du kan också kika på utbildningar på just de lärosätena där du vill läsa (med tanke på svår bostadssituation, kanske det är svårt att flytta "vart som helst"). Om du funderar på distans-utbildningar på högskolor/universitet i Sverige, tänk på att det finns distans MED obligatoriska träffar och distans utan obligatoriska träffar; Är det Obligatoriska träffar, kan de vara ganska många - man måste, hur som helst, kunna ta sig till skolorten flera ggr per termin i så fall och ofta även behöver övernatta på skolorten.

    Att få fram en fullständig lista på alla utbildningar på svenska högskolor/universitet som skulle passa in på dina önskemål, har vi- tyvärr-ingen möjligt till att göra; och det av flera anledningar: för det första, så är utbildningsutbud ännu inte fastställd; för det andra - det finns så jättemånga olika utbildningar och vi har inte detaljerad kunskap om alla de tusentals olika utbildningar utan man måste själv läsa noga på utbildningarnas hemsidor och hittar man inte svar på sin fråga om just en viss utbildningar - är det till personal som jobbar på just den utbildningen, som man bör vända sig.
    Vänligen
    L.

    Liselotte